نگاره های فارسی اول دبستان
در نگاره ی 1
،محیط شاد وصمیمانه ی خانه وروحیه ی کار وتلاش حاکم برآن،باتاکیدبردرس وکتاب ومطالعه ویگانگی ورابطه ی سالم وعاطفی اعضای خانه راالقاوتفهیم می کند
شعری برای نگاره 1(به خانه ما خوش آمدی)
آی بچه ها آی بچه ها! خوش آمدید خانه ی ما
اگر که خوب گوش بکنید یاد می گیرید خیلی چیزا
این خانه را که می بینید یک در دارددوپنجره
از هرجایی که فکر کنید خانه ما قشنگ تره
راستی یادم رفته بگم که اسم من آزاده است
خدای مهربون به من مادر خوبی داده است
مثل تمام شماها من هم کلاس اولم
درس ها راخوب یاد میگیرم فکر نکنید که تنبلم
شکر خدا باید بگم بابای من مهربونه
وقتی می آدازسرکار خنده رو لب ها مهمونه
تصویر را خوب نگاه کن حالا بگو دوست عزیز
پنجره کو؟ پرده کجاست؟ فرش وگل وکتاب ومیز
اعضای خانه هر کدام دارند یه کاری می کنند
مادروبابا وامین بگو چه کای می کنند؟
بخوانیم تا بدانیم...